Παρασκευή 28 Δεκεμβρίου 2012

Η σχολική μας εφημερίδα

Ένα σχολείο ...μία παρέα





 Μαθητές της δεκαετίας του 60 βοηθούν
 με φτυάρια και αξίνες στο χτίσιμο του σχολείου

1ο Φύλλο (Δεκέμβριος 2012)
Σχολική εφημερίδα
Του Δημοτικού Σχολείου

Νέου Γυναικοκάστρου




Το σχολείο μας βρίσκεται  στο Νέο Γυναικόκαστρο του νομού Κιλκίς και ανήκει στην περιφέρεια της κεντρικής Μακεδονίας .Από το αρχείο του σχολείου  
          
Μια φορά κι έναν καιρό ...
γνωρίσαμε ότι ιδρύθηκε το 1923, ενώ το κτίριο  κτίστηκε το 1954.                                                                                          
Σήμερα λειτουργούν 3 αίθουσες , στις οποίες έχουν μοιραστεί
 οι μαθητές. 
Κάθε τάξη έχει τον υπολογιστή της για να κάνει τις εργασίες
 τη
Φέτος το σχολείο μας έχει 29 μαθητές και  5 εκπαιδευτικούς. 




Το σχολείο μας πριν γίνει η τρίτη αίθουσα
Η κ. Παντελιάδου Σοφία διδάσκει  στην Α’ και Β’ τάξη.
 Η κ. Παπαδοπούλου Σωτηρία διδάσκει στην Γ΄ και  Δ΄     τάξη και η κ. 
Πλαταρά Σμαράγδα, που είναι η προϊσταμένη του σχολείου μας, διδάσκει στην Ε΄ και Στ ΄ τάξη.
  Η κ. Τσιούμαρη Βασιλική διδάσκει αγγλικά στις τάξεις Γ’ , Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξη.

Ο κ. Σκρέκας  Απόστολος μας διδάσκει γυμναστική. 
Μας μαθαίνει αθλήματα,  παιχνίδια αλλά και παραδοσιακούς χορούς. 


Το σχολείο μας το 2012

Φέτος στο τέλος  της χρονιάς  
θα παρουσιάσουμε ένα μουσικό θέατρο  
με παραδοσιακά δημοτικά  ποιήματα και χορούς.
(Ανέστης Γκαγκούνης, μαθητής της Ε΄τάξης)





 




Τα νέα μας και τα παλιά μας

 

Εκδρομή στο κουκλοθέατρο                  


Στις 4/10/2012 επισκεφτήκαμε το Συνεδριακό κέντρο του Δήμου Κιλκίς , ώστε να παρακολουθήσoυμε την ισπανική παράσταση  
“Parapapel”,
στα πλαίσια του Διεθνούς Φεστιβάλ Κουκλοθέατρου που φιλοξενούνταν στην πόλη μας.
Στην παράσταση πρωταγωνιστής ήταν  το χαρτί που τυλίγονταν και ξετυλίγονταν με τις πλούσιες χορευτικές κινήσεις των δύο Ισπανών χορευτών.

Συμμετοχή στις εκδηλώσεις του Κ.Π.Ε.

 Μετά από πρόσκληση που δεχτήκαμε από το Κ.Π.Ε.
(Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης) που εδρεύει  στο Παλιό Γυναικόκαστρο ,συμμετείχαμε στις εκδηλώσεις για τη φιλοξενία επισκεπτών από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, στα πλαίσια του προγράμματος:
“Just more than e- stories”.
Οι μαθητές μας παρουσίασαν ένα μικρό δείγμα της πλούσιας πολιτιστικής μας παράδοσης χορεύοντας παραδοσιακούς χορούς. 











Εορτασμός της 28ης Οκτωβρίου
Γιορτάστηκε  και φέτος στην αίθουσα εκδηλώσεων  η επέτειος  της 28ης  Οκτωβρίου ,  την  Παρασκευή  26 Οκτωβρίου .
 Οι   μαθητές  του  νηπιαγωγείου   μας  παρουσίασαν  ένα  χρονικό  για  τον  πόλεμο  του   1940.  Η γιορτή  τους  ήταν  πολύ  όμορφη  και  τα  παιδάκια  χαρήκαν  πολύ . 
Οι τάξεις  Α,Β,Γκαι Δ τάξη  μας  παρουσίασαν το θεατρικό « Η Ελλάδα  δεν μοιράζεται" , στο οποίο προβάλλονταν η αντίσταση των Ελλήνων απέναντι στον κατακτητή που θεωρούσε εύκολη

 την κατάκτηση της Ελλάδας.
  Η Ε και η Στ τάξη παρουσίασε  το θεατρικό «Ιστορία από πηγές» .

Μία παρέα μαθητών συζητούν για την εργασία που 
τους έβαλε ο  δάσκαλος στο σπίτι, να βρουν 
τις λέξεις  πόλεμος και φασισμός.
 Ο παππούς  ενός μαθητή ,που έζησε τα γεγονότα εκείνης της εποχής, τους λύνει τις απορίες τους.
Τραγουδήσαμε   τραγούδια   εκείνης   της   εποχής και η γιορτή μας έκλεισε  με τον  εθνικό  Ύμνο.
Ανήμερα  της  28ης   Οκτωβρίου  πήγαμε  στην  εκκλησία, καταθέσαμε  στεφάνι και κάναμε παρέλαση .
(Λιάνα Αναστασιάδου, Στ΄)




Επίσκεψη στο Ρούπελ


Μετά τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου επισκεφτήκαμε τα οχυρά Ρούπελ, στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα.
Τα οχυρά είναι κατασκευασμένα από το 1914
και έχουν μεγάλη στρατηγική αξία. Στο Β΄ παγκόσμιο πόλεμο ήταν τα τελευταία  που παραδόθηκαν  στον πόλεμο του ’40, μετά τη συνθηκολόγηση με τους Γερμανούς.
 Έχει μείνει στην ιστορία  για την αντίσταση που πρόβαλαν οι στρατιώτες που ήταν εκεί.
Χαρακτηριστική είναι η φράση που είπε ο διοικητής  Δουράτσος  που βρισκόταν μέσα την ώρα της μάχης και του ζητήθηκε από τους Γερμανούς, να παραδώσει το οχυρό:
 «Τα οχυρά δεν παραδίδονται καταλαμβάνονται».
 Εμείς επισκεφτήκαμε τα οχυρά και μπήκαμε μέσα . Ο ξεναγός ήταν ένας φαντάρος . Εντύπωση μου έκανε η οργάνωση που υπήρχε και η κόκκινη  λωρίδα  που έπρεπε να προσέχουμε. Όταν ήταν δεξιά μας καταλαβαίναμε ότι μπαίνουμε στο οχυρό ενώ αν ήταν αριστερά μας  ότι βγαίνουμε από το οχυρό.
 Η εκδρομή μας ήταν τέλεια και όλοι έμειναν ευχαριστημένοι.
(Λεωνίδας Παπαδόπουλος, Στ΄τάξη







Εορτασμός της επετείου του Πολυτεχνείου


Για την επέτειο του Πολυτεχνείου η Γ΄ και Δ΄ τάξη ετοίμασαν ένα χρονικό. 
Προβλήθηκαν  μικρά βίντεο από εκείνη την εποχή
 και τραγούδησαν τραγούδια της εποχής.
Η Ε και Στ τάξη  έπαιξαν  κουκλοθέατρο  το παραμύθι της «Ντενεκεδούπολης».
Μαζί μας ήταν και το νηπιαγωγείο . Στο τέλος της γιορτής μας

  τραγούδησαν πολύ ωραία τραγούδια για την Ντενεκεδούπολη και την Ειρήνη .
 (Ιβάνοβα  Ιβέτα, Ε΄ τάξη )





Τα σχέδια μας...

Στο σχολείο μας   φέτος θα υλοποιήσουμε κάποια 
προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων
.Ένα πρόγραμμα « Κάθε σχολείο…ένας κήπος»,
  θα είναι  περιβαλλοντικής εκπαίδευσης  στο οποίο οι μαθητές
 θα γίνουν οι μικροί καλλιεργητές, που θα σπείρουν,
 θα ποτίσουν θα φροντίσουν και  
θα παρατηρήσουν τα φυτά του κήπου του σχολείου μας
Στην προσπάθειά μας αυτή θα συνεργαστούμε με το ΚΠΕ ,
το οποίο και θα επισκεφτούμε. Φιλοδοξούμε ότι
 θα καταφέρουμε την άνοιξη
 να έχουμε διαμορφώσει το δικό μας κήπο στο σχολείο μας.





Ευχαριστούμε  θερμά το γεωπόνο του χωριού μας 

κ. Παύλο Παπαδόπουλο, για την προσφορά του
 σε σπόρους σιταριού, αρακά και βίκου
 



Για μία ακόμη χρονιά ο κ. Απόστολος Σκρέκας, ο  εκπαιδευτικός 
 Φυσικής Αγωγής  του σχολείου μας, θα υλοποιήσει το
 πολιτιστικό πρόγραμμα
 « Κόκκινη κλωστή δεμένη».
Στο πρόγραμμα αυτό τα παιδιά θα γνωρίσουν μέσα από τη δημοτική και λαϊκή ποίηση τη δημοτική μας παράδοση, τα ήθη και τα έθιμα μιας άλλης εποχής, αλλά και τις παραλλαγές αυτών σε γειτονικούς λαούς.
Στο τέλος της σχολικής χρονιάς θα γίνει μία παρουσίαση των θρύλων ως δραματοποιημένη μουσικοχορευτική παράσταση.




Στα πλαίσια ενός δεύτερου πολιτιστικού  προγράμματος είναι
και η γνωριμία με το βυζαντινό κάστρο της περιοχής μας που θα υλοποιηθεί  στα τέλη του χειμώνα. Μέσα από ευχάριστες
δραστηριότητες τα παιδιά θα γνωρίσουν την ιστορία του τόπου μας και την πολιτισμική μας κληρονομιά



Επίσκεψη στο νηπιαγωγείο

Στην ίδια αυλή με το Δημοτικό Σχολείο στεγάζεται
 και το νηπιαγωγείο, με το οποίο συνεργαζόμαστε
 στις περισσότερες εκδηλώσεις.
 Μία ομάδα από εμάς επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο 

και πήρε συνέντευξη από την κυρία  Αθηνά Αβραμίδου.
Μαθητές: Πώς  λέγεστε;
Νηπιαγωγός: Ονομάζομαι Αβραμίδου Αθηνά.
Μαθητές: Από πού είστε;
Νηπιαγωγός: Είμαι από τη Θεσσαλονίκη αλλά η καταγωγή μου είναι από ένα χωριό του Κιλκίς.
Μαθητές: Σας αρέσει το επάγγελμα της νηπιαγωγού;
Νηπιαγωγός: Ναι μου  αρέσει πολύ. Αρχικά είχα σπουδάσει Κοινωνική Λειτουργός στην Πάτρα και δούλεψα 4 χρόνια  ως  κοινωνική λειτουργός. Στη συνέχεια επειδή ήθελα να δουλέψω με παιδιά έδωσα κατατακτήριες εξετάσεις και πέρασα στο ΑΠΘ στο τμήμα νηπιαγωγών και τώρα…βρίσκομαι εδώ.
Μαθητές: Πόσα παιδιά έχει το νηπιαγωγείο μας;
Νηπιαγωγός: Έχει 16 παιδιά, 5 νήπια και 11 προνήπια.
Μαθητές: Έχουν προσαρμοστεί τα παιδιά;
Νηπιαγωγός: Στην αρχή υπήρξαν κάποιες δυσκολίες, αλλά στην πορεία  τις ξεπεράσαμε και τα παιδιά έχουν προσαρμοστεί. Είμαι πολύ ευχαριστημένη.
Μαθητές: Τα παιδιά φέρνουν υγιεινό φαγητό μαζί τους;
Νηπιαγωγός: Ναι τα παιδιά φέρνουν υγιεινό φαγητό μαζί τους. Δουλέψαμε κάποιες θεματικές ενότητες με θέμα τα φρούτα και κατ’ επέκταση με την υγιεινή διατροφή. Κάθε φορά που τα παιδιά φέρνουν σπιτικό φαγητό μαζί τους παίρνουν μία σφραγίδα.
Μαθητές: Ποιες δραστηριότητες κάνετε στο νηπιαγωγείο;
Νηπιαγωγός: Αυτή την εποχή δουλεύουμε ένα θέμα για τη σπορά , τους σπόρους και την ανάπτυξη των φυτών. Το θέμα αυτό θα ολοκληρωθεί την άνοιξη όταν πια θα φυτέψουμε τα δικά μας άνθη και θα διαμορφώσου με το δικό μας κήπο.
Επίσης αυτή την εποχή δουλεύουμε ένα θέμα πολυπολιτισμικότητας , στο οποίο μαθαίνουμε για τα ήθη και έθιμα άλλων λαών , γνωρίζουμε και ακούμε λέξεις καθημερινές από διαφορετικές γλώσσες και μιλάμε για διαφορετικούς τόπους (κάνοντας και λίγη «γεωγραφία») . Τ ο θέμα μας δηλαδή είναι η διαφορετικότητα μεταξύ των ανθρώπων και των λαών.
Φιλοδοξούμε στο τέλος του χειμώνα  να επισκεφτούμε το κάστρο του Παλιού Γυναικοκάστρου , να φτιάξουμε το δικό μας παραμύθι για το κάστρο και να το δραματοποιήσουμε.
Σκοπεύουμε επίσης να επισκεφτούμε κάποιους επαγγελματίες του χωριού (γεωπόνο ,ανθοπώλη, κουρέα κ.ά.) ώστε να γνωρίσουν τα παιδιά το επάγγελμά τους και το χώρο εργασίας τους.
 Μαθητές: Σας ευχαριστούμε πολύ κυρία Αθηνά.
Νηπιαγωγός: Κι εγώ σας ευχαριστώ.

(Μαθητές της Ε΄ και Στ΄)



Αυτό το γνωρίζατε;

Η Σημαία της Ελλάδας

  Η Ελληνική Σημαία αποτελείται από εννέα οριζόντιες γραμμές
με εναλλασσόμενο μπλε / άσπρο χρώμα, αρχίζοντας και από τα
 δύο άκρα πάνω και κάτω με το μπλε χρώμα. Μια άποψη λέει
 πως οι εννέα οριζόντιες γραμμές συμβολίζουν τον αριθμό των
 συλλαβών της φράσης "Ε-ΛΕΥ-ΘΕ-ΡΙ-Α Η' ΘΑ-ΝΑ-ΤΟΣ"
 που ήταν το σύνθημα των επαναστατημένων και αγωνιζομένων Ελλήνων κατά τη διάρκεια της ελληνικής επανάστασης της 25ης  Μαρτίου 1821 εναντίον της τουρκικής Οθωμανικής αυτοκρατορίας. Αυτή η φράση έδινε δύναμη και αποφασιστικότητα στην ψυχή των αγωνιζομένων Ελλήνων. Με αυτό τον τρόπο τους γέμιζε θάρρος για να πολεμήσουν και να κερδίσουν την πολυπόθητη ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ τους. Κατάφεραν τελικά να αποτινάξουν τετρακοσίων χρόνων σκλαβιά.
             Ο σταυρός συμβολίζει το επίσημο θρήσκευμα της χώρας, τον χριστιανισμό, και κατά άλλους είναι πανάρχαιο σύμβολο του δυισμού και συμβολίζει τα τέσσερα στοιχεία της φύσης.
 (Αναστασία Σταμπολίδου   Μαθήτρια Α΄ τάξης     )  



 Η Σημαία της Ευρωπαϊκής Ένωσης

 Ένωσης ή σημαία της Ευρώπης όπως αποκαλείται σήμερα
 από τους περισσότερους είναι μια μπλε σημαία επί της οποίας
 φέρονται δώδεκα χρυσοί αστέρες σε κυκλική διάταξη.
΄Εχει ανακοινωθεί στον τύπο ανεπίσημα ότι κάθε αστέρι
 συμβολίζει ένα κράτος--μέλος, ειδικά την εποχή που
υιοθετήθηκε η σημαία , όπου τα μέλη της Ε.Ο.Κ. ήταν
Δώδεκα και μάλιστα με ιδιαίτερη έμφαση στην Ελλάδα
 ως 12η χώρα ένταξης παρόλο που η Ελλάδα ήταν η 10η χώρα.
 Στην πραγματικότητα όμως δε συμβαίνει αυτό.
 Ο συμβολισμός των δώδεκα αστέρων βασίζεται στις λεγόμενες πολιτιστικές και θρησκευτικές ρίζες των χωρών της Ευρώπης. Συγκεκριμένα συμβολίζουν το Δωδεκάθεο των αρχαίων Ελλήνων,
τους 12 γιους του Ιακώβ στην Παλαιά Διαθήκη,  τους 12 Αποστόλους στην Καινή Διαθήκη και το φωτοστέφανο της Παναγίας όπως αποκαλύπτεται σε εδάφιο της Αποκάλυψης του Ιωάννη με συνέπεια ο αριθμός 12 να θεωρείται αριθμός σύμβολο της ενότητας και της τελειότητας. Έτσι ο αριθμός των αστεριών της ευρωπαϊκής σημαίας παραμένει και θα παραμένει ο ίδιος όσες χώρες και να προστεθούν στην ευρωπαϊκή ένωση.Ο κύκλος των χρυσών αστεριών εκφράζει την αλληλεγγύη και την αρμονία μεταξύ τωνκρατών της Ευρώπης.
(Αναστασία Σταμπολίδου   Μαθήτρια Α΄ τάξης     









 Ελληνική Μυθολογία
 Ο Δίας 
ο πατέρας των παιδιών


Όπως και οι άλλοι Ολύμπιοι θεοί, ο Δίας κατοικούσε στην κορυφή του Ολύμπου.
 Η επίσημη σύζυγος του «πατέρα των θεών και των ανθρώπων» ήταν η θεά Ήρα.
 Από αυτήν είχε αποκτήσει 4 παιδιά: την Ήβη, θεά της νεότητας, την Ειλείθυια, 
θεά που προστάτευε τον τοκετό, τον Άρη, θεό του πολέμου, και τον Ήφαιστο,
 θεό πυροτεχνουργό. Σύμφωνα με μια παράδοση τον τελευταίο τον είχε 
γεννήσει η Ήρα μόνη της.

Ιδιότητες του Δία.


 Ήταν ο θεοποιημένος ουρανός, ο πιο μεγάλος, πιο ισχυρός και πιο σοφός από όλους τους θεούς, παντοδύναμος κυρίαρχος του κόσμου. Τα σύμβολα του Δία ήταν ο κεραυνός, το ισχυρότερο όπλο του, το σκήπτρο, σύμβολο της βασιλικής του εξουσίας, και ο αετός, σύμβολο της δύναμης και της μεγαλοπρέπειας.
Πανάρχαια ήταν η λατρεία του στη Δωδώνη, όπου βρισκόταν και το μαντείο του.
 

 (Ομαδική εργασία, Γ΄και Δ΄ τάξης)





Άρης
 ο θεός του πολέμου
θεός του πολέμου, κατά την ελληνική μυθολογία, ένας από τους θεούς του Ολύμπου. Ήταν γιος του Δία και της Ήρας. Ο τιτάνας Πρίαπος του δίδαξε την πολεμική τέχνη.
Ο Άρης ήταν μεγαλόσωμος, ρωμαλέος και άγριος στη μορφή. Προσωποποιούσε τη βία και την παράφορη οργή. Η πανοπλία του εκτόξευε φλόγες και, όταν προχωρούσε, ήταν ο τρόμος των πολεμικών αρμάτων. Στις καρδιές των πολεμιστών προκαλούσε φόβο και τρόμο. Τον μισούσαν θεοί και θνητοί γιατί τους παρέσερνε σε πόλεμο. Από την Αφροδίτη απέκτησε δυο παιδιά, το Δείμο και το Φόβο, που πολεμούσαν δίπλα του. Κατά τη διάρκεια του Τρωικού Πολέμου , υποσχέθηκε στην Αθηνά και στην Ήρα πως θα βοηθούσε τους Έλληνες. Όμως, αντίθετα, μαχόταν στο πλευρό του Έκτορα. Έτσι, ήρθε σε σύγκρουση με τη θεά Αθηνά, την προστάτρια των Ελλήνων, αλλά ηττήθηκε.
Απεικονίζεται πάντα πάνοπλος, με δόρυ στο δεξί χέρι κι ασπίδα στο αριστερό.
Ο θεός του πολέμου λατρευόταν σε πολλά μέρη της Ελλάδας (την Αττική, το Άργος, την Κόρινθο, την Πάτρα, τη Σπάρτη κ.α.). Οι Θεσσαλοί τον τιμούσαν κάπως περισσότερο. Οι Αθηναίοι τού έκτισαν ναό τκοντά στον Άρειο Πάγο. Οι Σπαρτιάτες τον τιμούσαν με τα επίθετα Θηρείτας και Ενυάλιος. Στον Άρη ήταν αφιερωμένοι και οι γύπες, που σύχναζαν στα πεδία των μαχών και έτρωγαν τα πτώματα των νεκρών της μάχης.
Οι Ρωμαίοι τον ταύτιζαν με τον αρχαίο θεό των Λατίνων, το Μαρς (Mars), τον πατέρα του Ρωμύλου κατου Ρέμου. Του προσέδιδαν, όμως, ιδιότητες που ταίριαζαν περισσότερο στον Απόλλωνα. Τον πρώτο μήνα του ρωμαϊκού έτους τον ονόμασαν Μάρτιο, από το όνομα του θεού. Αφιερωμένη στον Άρη είχαν επίσης την τρίτη ημέρα της εβδομάδας και σ’ αυτόν θυσίαζαν ένα μέρος από τα πολεμικά λάφυρα.
(Ομαδική εργασία, Γ΄και Δ΄ τάξης)




Ποσειδώνας, 
ο θεός της θάλασσας
Ένας από τους θεούς του Ολύμπου, γιος του Κρόνου και της Ρέας. Σύμφωνα με το μύθο, μετά την πτώση του Κρόνου μοιράστηκε την κυριαρχία του κόσμου με τους αδερφούς του Δία και Άδη (Πλούτωνα) και πήρε την εξουσία στη θάλασσα. Ήταν ο ισχυρότερος από τους Ολύμπιους, μετά το Δία.
Φαίνεται όμως ότι αρχικά ήταν θεότητα του υγρού στοιχείου γενικά και ειδικότερα όλων των φαινομένων που αυτό προκαλούσε, είτε ήταν ευεργετικά είτε καταστροφικά. Από την ιδιότητα αυτή πρέπει να πήγασαν οι ειδικότερες, όπως του θεού της βροχής που γονιμοποιεί τη γη, των ποταμών και των πηγών που ξεπηδούν από το βάθος της γης, και του προστάτη της βλάστησης. Εκπροσωπεί όμως και την καταστροφική μανία του υγρού στοιχείου, επομένως και τις πλημμύρες και τους κατακλυσμούς. Το ότι αργότερα γίνεται κυρίαρχος της θάλασσας οφείλεται, σύμφωνα με πολλούς ερευνητές, στη ναυτική ανάπτυξη των Ελλήνων. Ως θαλάσσιος θεός έχει τα επίθετα Πελάγιος, Πόντιος κ.ά. Τέλος, η αρχαία δοξασία ότι η θάλασσα περιτριγύριζε και συγκρατούσε τη Γη, πρέπει να του έδωσε την ιδιότητα του θεού που προκαλούσε τους σεισμούς.
Ως θαλάσσιος θεός ο Ποσειδώνας κατοικούσε σε λαμπρό ανάκτορο στο βάθος της θάλασσας και ταξίδευε πάνω στα κύματα με χρυσό άρμα που το έσερναν άλογα. Το έμβλημά του ήταν η τρίαινα και ιερά ζώα του το άλογο, ο ταύρος και το δελφίνι. Γυναίκα του ήταν η θαλάσσια θεότητα Αμφιτρίτη.
Η λατρεία του Ποσειδώνα ήταν εξαπλωμένη σε όλο τον ελληνικό κόσμο. Στα παραθαλάσσια μέρη και στα νησιά λατρευόταν ως θεός της θάλασσας και στις άλλες περιοχές με διάφορες ιδιότητες, όπως π.χ. στη Θεσσαλία ως «Ίππιος». Μεγάλη λαμπρότητα είχε πάρει ο εορτασμός του στον Ισθμό, όπου γίνονταν προς τιμή του πανελλήνιοι αγώνες, τα «Ίσθμια.

(Ομαδική εργασία, Γ΄και Δ΄ τάξης)


   
Περσεφόνη
             


Η θεά  Δήμητρα, που ήταν η θεά της γεωργίας και προστάτευε όλα τα φυτά της γης, κάποτε απέκτησε με τον Δία,μια πανέμορφη κόρη, την Περσεφόνη. Η Περσεφόνη ήταν όμως τόσο όμορφη που μόλις την είδε ο Πλούτωνας, που ήταν ο άρχοντας του Άδη, την ερωτεύτηκε και την πήρε με το ζόρι να ζήσει μαζί του στον Κάτω Κόσμο. 
        Όταν το έμαθε  όμως η θεά Δήμητρα στενοχωρήθηκε πολύ με αποτέλεσμα να καταραστεί τη γη να μην καρποφορήσει ποτέ ξανά. Ντυμένη στα μαύρα, μ’ ένα ραβδί στο χέρι, η θεά Δήμητρα γύριζε παντού αναζητώντας την πολυαγαπημένη της κόρη, την Περσεφόνη. Δε φρόντιζε πια τη γη. Τα πρόβατα και τα κατσίκια δε βρίσκανε τίποτα να βοσκήσουν , και όλοι οι άνθρωποι  είχανε πάψει να σπέρνουν . Σε λίγο θ’ άρχιζαν όλοι να πεθαίνουν από την πείνα

Ο Δίας βλέποντας όλα αυτά κάλεσε τους θεούς και τις  θεές να κάνουν συμβούλιο .Έτσι δεν άργησε  να βρεθεί  μια  λύση. Το μισό χρόνο η Περσεφόνη θα έμενε στο Κάτω Κόσμο  μαζί με τον Πλούτωνα και τον άλλο μισό θα ανέβαινε πάνω στη γη και θα ζούσε με τη μητέρα της.
 Έτσι η θεά Δήμητρα όλο το καλοκαίρι και την Άνοιξη ήταν χαρούμενη και φρόντιζε το θερισμό των φυτών, το μάζεμα των φρούτων και όλα όσα αφορούσε η καλλιέργεια της γης, ενώ όταν ερχόταν ο καιρός να γυρίσει η Περσεφόνη στον Άδη, η καρδιά της γέμιζε θλίψη και τότε ερχόταν το Φθινόπωρο . Τα φύλλα στα δέντρα κιτρίνιζαν , το χορτάρι έπαυε να φυτρώνει και ο καιρός γινόταν κρύος. Όσο έλειπε η Περσεφόνη ερχόταν και ο χειμώνας και το κρύο δυνάμωνε. 
(Ομαδική εργασία, Γ΄ και Δ΄ τάξης)


     Το Σιτάρι                  

 Το σιτάρι ή στάρι ή σίτος , είναι ένα φυτό  που καλλιεργείται
 σε όλο τον κόσμο. Είναι το δεύτερο παγκοσμίως σε συγκομιδή
 δημητριακό , μετά τον αραβόσιτο, με τρίτο το ρύζι. Ο καρπός του σίτου είναι μια βασική τροφή, που χρησιμοποιείται στην παρασκευή αλευριού, ζωοτροφών και ως πρώτη ύλη στην παρασκευή αλκοολούχων ποτών και καυσίμων. Τα σιτηρά είναι από τα πρώτα φυτά τα οποία καλλιέργησε ο άνθρωπος και τα ίχνη των περισσότερων από αυτά χάνονται στο βάθος της ιστορίας. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι οι αρχαίοι πολιτισμοί ήκμασαν σε περιοχές όπου καλλιεργούνταν κάποιο σιτηρά. Έτσι, οι πολιτισμοί των Βαβυλωνίων και Αιγύπτιων βασίστηκαν στο σιτάρι, των Κινέζων στο ρύζι, των Ίνκας, Μαγιάς και Αζτέκων στον αραβόσιτο. Σήμερα, τα σιτηρά εξακολουθούν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια γεωργία και τα προϊόντα τους αποτελούν τη βάση της διατροφής του πληθυσμού του πλανήτη μας.
Καλλιέργεια του σιταριού σε μία άλλη εποχή
Στα παλιά χρόνια η καλλιέργεια του σιταριού ήταν μία δύσκολη δουλειά. Μετά τις πρώτες βροχές του φθινοπώρου και αφού μαλάκωνε το χώμα άρχιζε το όργωμα με τα βόδια ή τα μουλάρια. Μετά ο γεωργός έριχνε με το χέρι τους σπόρους  και όργωνε πάλι ελαφρά το έδαφος. Την άνοιξη έβαζαν τα ζώα να φάνε τα περισσευούμενα φύλλα ώστε να καθαρίσει το χωράφι. Τον μήνα Θεριστή  θέριζαν με τα δρεπάνια και τον Ιούλιο (Αλωνάρη ) αλώνιζαν βάζοντας τα άλογα να πατήσουν τα στάχια για να ξεχωρίσουν τον καρπό από το περίβλημα. Κατόπιν γίνονταν το λίχνισμα για να καθαρίσουν τον καρπό από τα άχυρα. Στην εποχή μας όλα αυτά γίνονται με τα μηχανήματα, αλλά το σιτάρι συμβολίζει ακόμη το μόχθο του ανθρώπου και την ανταμοιβή των κόπων του.
( Λεωνίδας Παπαδόπουλος και Βασίλης Τσαλικίδης, Στ τάξη )     

ΖΩΑ
 Που κινδυνεύουν από εξαφάνιση


ΚΑΦΕ ΑΡΚΟΥΔΑ
Η καφέ αρκούδα , το πλέον ευπροσάρμοστο από τα 8 είδη αρκούδας αποίκησε όλους τους τύπους των βιότοπων του βόρειου ημισφαιρίου .Οι  αριθμοί μιλούν μόνοι τους για το μέλλον του είδους στην Ευρώπη :Γαλλία 7-10 , Ισπανία 13-20 , Βόρεια Ιταλία (Άλπεις) 5 και Ελλάδα 110-130 ανά του  είδους . Κινδυνεύουν  από ανθρώπινα λάθη ή έργα .

  
 ΧΕΛΩΝΑ Caretta Caretta 
Πλέον στην Ελλάδα  ζουν πολύ λίγες  χελώνες αυτού του είδους και κάθε χρόνο ο πληθυσμός της μειώνεται . Τρέφεται με σπόγγους , μαλάκια και καρκινοειδή . Βασικός κίνδυνος της χελώνας είναι οι γλάροι που τρώνε τα μωρά αλλά και οι άνθρωποι που πετάνε σκουπίδια στη θάλασσα και οι χελώνες τα τρώνε . Επίσης φταίνε και τα έργα των ανθρώπων που τα χτίζουν σε περιοχές κατοικίας .
ΑΡΓΥΡΟΠΕΛΕΚΑΝΟΣ ΚΑΙ ΡΟΔΟΠΕΛΕΚΑΝΟΣ
Ο Αργυροπελεκάνος ζει πιο πολύ στην μικρή Πρέσπα όπου εκεί ζουν 40-165 αργυροπελεκάνοι . Οι ροδοπελεκάνοι ζουν στην Ρόδο , και γεννούν συνήθως 2 αυγά . Και τα δυο είδη κινδυνεύουν από το κυνήγι Υπάρχει  ο Εθνικός Δρυμός στην μικρή Πρέσπα από το 1974 για την προστασία αυτών των ειδών  πελεκάνων.
ΚΟΚΚΙΝΟ ΕΛΑΦΙ
Κάποτε ζούσε σε σχεδόν ολόκληρη την Ηπειρωτική Ελλάδα . Μέσα σε λίγες δεκαετίες οι πληθυσμοί του συρρικνώθηκαν  σε τέτοιο βαθμό , ώστε το είδος βρέθηκε στην κατηγορία των «απειλούμενων» ζωών της χωράς (το κόκκινο βιβλίο των απειλουμένων σπονδυλωτών της Ελλάδας  , 1992) και απειλείται από το κυνήγι.
ΦΩΚΙΑ ΜΟΝΑΧΟΥΣ
Η Μεσογειακή Φώκια είναι ένα από τα πέντε πιο απειλούμενα θηλαστικά της Ελλάδας . Σήμερα υπάρχουν στην περιοχή της Μεσογείου 400-500 φώκιες  , εκ των οποίων οι 300 βρίσκονται στον ελλαδικό χώρο . Το θερμό κλίμα των ελληνικών ακτών και η μεγάλη ακτογραμμή της χωράς μας ( 15.000 km περίπου ) αποτελούν πόλο έλξης για τη Μεσογειακή Φώκια  . Μεγάλος εχθρός της είναι ο καρχαρίας .
 ΝΥΧΤΕΡΙΔΑ
Υπάρχουν σε όλο τον κόσμο 2.000 είδη νυχτερίδων . Από τα  32 που ζουν στην Ευρώπη , 28 υπάρχουν στην χωρά μας αλλά πολλά χαρακτηρίζονται ως «κυνδυνεύοντα  ή τρωτά». Πολλά κράτη τις φοβούνται αλλά οι περισσότερες είναι μικρές και αβλαβείς . Πρόβλημα για την νυχτερίδα είναι η καταστροφή των μικροβιότοπων και η μείωση των εντομών που αποτελούν βασική τροφή για τις νυχτερίδες.
ΤΣΑΚΑΛΙ                                                                                                                                                                                                                         
Το τσακάλι   μέσα   σε   λίγα   σχετικά   χρονιά  έφτασε     από   κοινό   είδος    να   απειλείται   με   εξαφάνιση   στην   Ελλάδα. .   ήδη   η  περιοχή  εξάπλωσης  του  έχει  συρρικνωθεί 
σημαντικά  σε  σχέση  με τις  αρχές  της  δεκαετίας  του 90.
ΔΕΛΦΙΝΙ
Το δελφίνι  είναι  αναμφίβολα  το  αγαπημένο  θηλαστικό  τον ελληνικών  θαλασσώντη χώρα μας  απαντώνται  εννέα  είδη  από   ένα  σύνολο  τριάντα  δυο  ειδών  που παρατηρούνται   παγκόσμιος.
ΜΑΥΡΟΓΥΠΑΣ  
Ο  Μαυρόγυπας   είναι  σπάνιο  και  τοπικό   είδος  που  έχει  χαρακτηριστεί    προστατευμένο  καθώς  πλέον   κινδυνεύει  με  εξαφάνιση  στην  Ελλάδα   συμφωνά   με   το κόκκινο  βιβλίο  τον  απειλουμένων  ειδών  της    χωράς  μας . ΄
ΑΓΡΙΟΓΙΔΟ
Σήμερα  στην  Ελλάδα  δεν ξεπερνούν τα 500 ,διάσπαρτα  στη  Β. και     Πίνδο  ,στον  Όλυμπο ,  στη  Ρούμελη  ,   Ροδόπη     και  σε  ορισμένα  ακόμα βουνά  τον  συνόρων.

(Βασίλη Μαλγαρίδης, Στ΄ και Σταμπολίδου Βούλα, Γ΄)



Εγνατία οδός

Ταξιδεύοντας με τη Βυζαντινή ιστορία μιλήσαμε για την Εγνατία οδό.

Η Εγνατία οδός ήταν από τους μεγαλύτερους στρατιωτικούς  εμπορικούς δρόμους της αρχαιότητας, ο άξονας που συνέδεε τη Ρώμη με τις κτήσεις της στην Ανατολή. Άρχισε να χρησιμοποιείται στη διάρκεια της Ρωμαϊκής Ειρήνης (1ο -2ο αιώνα μ.Χ)μέχρι και σήμερα με μικρά διαλείμματα που οφείλονταν στις εξεγέρσεις των λαών και στους πολέμους.Η Εγνατία κατασκευάστηκε αρχικά για να εξυπηρετήσει τις στρατιωτικές ανάγκες της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας στις επαρχίες της Βαλκανικής χερσονήσου όμως χρησίμευε και για την διακίνηση εμπορευμάτων καθώς και τη μετακίνηση ταξιδιωτών και βοήθησε στην ειρηνική διείσδυση αντιλήψεων και ιδεών. Η Εγνατία οφείλει το όνομά της στον ανθύπατο τον Γύναιο Εγνάτιο ο οποίος υπήρξε πιθανόν ο κατασκευαστής ή ο εμπνευστής της.   Η Εγνατία οδός συνέχισε να είναι ένας σημαντικός δρόμος και τη βυζαντινή εποχή αλλά και κατά  Οθωμανική αυτοκρατορία . Η Νέα Εγνατία  συμπίπτει σε μεγάλο βαθμό με την αρχαία. Η Εγνατία  οδός αρχίζει από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας    περνάει  έξω από  τα Ιωάννινα ,τα Γρεβενά ,την Κοζάνη, τη Βέροια ,τη Θεσσαλονίκη ,την Καβάλα και την  Αλεξανδρούπολη. Και καταλήγει στα ελληνοτουρκικά σύνορα.   Ο νέος αυτός αυτοκινητόδρομος έχει περιορισμένες προσβάσεις, με διαχωριστική νησίδα και δυο λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε κατεύθυνση.  Περιλαμβάνει 23 σήραγγες με συνολικό μήκος 18 χλμ, 25 ανισόπεδους κόμβους και γέφυρες . Μας οδηγεί μέσα σε 5 ώρες από το ένα άκρο της Β. Ελλάδας στο άλλο, με ασυνήθιστη άνεση και ασφάλεια και, στο βαθμό που είναι δυνατόν, χωρίς να καταστρέφει το φυσικό μεγαλείο του τόπου μας.  

(Ομαδική εργασία της Ε και Στ τάξη)

                                   Η επικαιρότητα που μας απασχόλησε

Αλεξιπτωτιστής έσπασε το φράγμα του ήχου με «βουτιά» από την Στρατόσφαιρα .
Όλα τα ρεκόρ ελεύθερης πτώσης έσπασε ο αυστριακός Felix Baymgartner ο οποίος τον περασμένο μήνα, μια Κυριακή, πήδηξε στο κενό από ύψος 39 km. Ο Felix, που φόρεσε ειδική στολή για το ψύχος και την πίεση, πραγματοποίησε την ελεύθερη πτώση από αερόστατο πάνω από την έρημο του Νέου Μεξικού και προσγειώθηκε με ασφάλεια στο έδαφος λίγα λεπτά αργότερα. Το αερόστατο ήλιου χρειάστηκε 2,5 ώρες για να φτάσει το ύψος των 39 km  στην στρατόσφαιρα! Ο 43χρονος αλεξιπτωτιστής είναι ο πρώτος άνθρωπος που έσπασε το φράγμα του ήχου σε ελεύθερη πτώση. Η προσπάθειά του καταγράφτηκε από δεκάδες κάμερες και μεταδόθηκε ζωντανά στα socials media,
προσελκύοντας εκατομμύρια θεατές από όλο τον κόσμο. Το προηγούμενο ρεκόρ ελεύθερης πτώσης, στα 31km, είχε επιτευχτεί από έναν Αμερικάνο σμηναγό το 1960.

(Μαλγαρίδης Βασίλης, Στ τάξη)



Ο τυφώνας Σάντι
Η ακτίνα του τυφώνα Σάντι κάλυψε μία απόσταση γύρω στα 160 χιλιόμετρα.
Το επίκεντρό του ήταν η Πολιτεία Νιου Τζέρσεϊ, κοντά στο Ατλάντικ Σίτι και χτύπησε την ξηρά γύρω στις 2 το πρωί (ώρα Ελλάδας). Οι ισχυροί άνεμοι, που σε μερικές περιοχές ξεπέρασαν τα 130 χιλιόμετρα την ώρα, κατάστρεψαν εκατομμύρια δέντρα, σύμφωνα με εκτιμήσεις των αρχών. Τα θύματα είναι 63 μεταξύ τους και 2 παιδιά 11 και 13 ετών στη Νέα Υόρκη και μια γυναικά στο Καναδά .
Οι περισσότεροι θάνατοι προκλήθηκαν από πτώσεις. Ενώ 6,5 εκατομμύρια άνθρωποι δεν έχουνε ρεύμα αφού έγινε έκρηξη στο εργοστάσιο Ηλεκτρικής Ενεργείας .  Σε κατάσταση συναγερμού τέθηκε ο πυρηνικός σταθμός του Οϊστερ Κρικ στο Νιου Τζέρσει . Ο Ομπάμα είπε ότι η Νέα Υόρκη και το Νιου Τζέρσει έπαθαν μεγάλη καταστροφή . Έλληνες δεν  υπήρξαν μέσα στα θύματα .  
(Νικολαϊδου Δόμνα, Στ τάξη )




ΝΙΚΗ ΕΥΚΑΡΠΙΑΣ
   Η ΝΙΚΗ ΕΥΚΑΡΠΙΑΣ είναι μια ποδοσφαιρική ομάδα 
στην οποία συμμετέχουν και μαθητές από το Δημοτικό σχολείο Ν. Γυναικοκάστρου. Ο Α. Γκαγκούνης , ο Κ.  Γκαγκούνης  , ο Η. Τασίδης και ο Β. Τσαλικίδης . Προπονητής μας είναι ο κ. Δημήτρης . Το πρωτάθλημα ξεκίνησε στις 10 Νοεμβρίου . Δεν αρχίσαμε πολύ καλά , χάσαμε από την ομάδα του Χέρσου με διαφορά .
 Όμως δεν πειράζει εμείς ετοιμαζόμαστε για το επόμενο παιχνίδι που είναι με την ομάδα της Κρηστώνης . 
(Βασίλης Τσαλικίδης, Στ)



Τον σκότωσε ταύρος
Στις 31 Οκτωβρίου 2012 αφηνιασμένος ταύρος σκότωσε ηλικιωμένο στον Άγιο Αντώνιο.
Όλα ξεκίνησαν όταν ο ταύρος μπήκε στον κήπο του κυρίου Σωκράτη Σαββίδη (82 ετών), την ώρα που αυτός έσκαβε . και αφού του επιτέθηκε άρχισε να τον ποδοπατάει. Οι συγγενείς του ηλικιωμένου έτρεξαν να τον βοηθήσουν χτυπώντας με φτυάρια τον ταύρο, αλλά δυστυχώς δεν μπόρεσαν να τον βοηθήσουν.

(Θεοδούλη Γιοβαντσάκη, Ε’ τάξη)


 Ώρα για διασκέδαση

Ανέκδοτα
~ ΤΟΤΟΣ: ΟΙ  12 ΜΑΘΗΤΕΣ
Η δασκάλα ρωτάει τον Τοτό:
-Πόσοι είναι οι μαθητές του Χριστού;
Ο Τοτός δεν ήξερε κ ο Πέτρος για να βοηθήσει του λέει:
-Όσες είναι οι ώρες του ρολογιού!
Τότε ο Τοτός κοιτάει το ρολόι και λέει:
-Έντεκα παρά τέταρτο κυρία!!
~ΟΙ 3 ΦΙΛΟΙ ΚΑΙ Ο ΚΑΙΡΟΣ
Συζητάνε τρεις φίλοι. Λέει ο πρώτος:
-Σήμερα θα χιονίσει. Το χιόνι θα φτάσει το ένα μέτρο!
Λέει ο δεύτερος :
- Σήμερα θα κάνει πολλή ζέστη. Η θερμοκρασία θα φτάσει τους 42 βαθμούς!
Ο τρίτος καθόταν σκεπτικός. Το ρώτησαν οι φίλοι του γιατί είναι έτσι κι αυτός είπε:
-Να μωρέ, σκέφτομαι πως θα καθαρίσουμε τόσο χιόνι με αυτή την ζέστη!!


~Ο ΤΟΤΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ
Ένας οδοκαθαριστής ρωτάει τον Τοτό:
-Έχετε σκουπίδια;
-Να ρωτήσω τη μητέρα μου ,απαντάει  οΤοτός.
Μαμά έχουμε σκουπίδια;
-΄Εχουμε.
-Έχουμε, δε θέλουμε άλλα.
Παροιμίες
«Άλλος σπέρνει, άλλος θερίζει»
« Αν βρέξει ο Απρίλης δυο νερά κι ο Μάης άλλο ένα, χαρά σ’ εκείνον το ζευγά που ‘χει πολλά σπαρμένα» 
« Όποιος ανακατεύεται με τα πίτουρα τον τρων οι κότες»
« Παλιά μου τέχνη κόσκινο.»
« Πίσω έχει η αχλάδα την ουρά.»


 Ώρα για κρυπτόλεξο


Βρείτε τα ζώα:ΑΣΤΕΡΙΑΣ, ΑΣΤΑΚΟΣ, ΓΑΡΙΔΑ, ΧΤΑΠΟΔΙ, ΜΕΔΟΥΣΑ, ΚΑΡΧΑΡΙΑΣ, ΚΑΒΟΥΡΑΣ, ΚΑΛΑΜΑΡΙ, ΚΟΧΥΛΙ, ΔΕΛΦΙΝΙ, ΓΛΑΡΟΣ
Σ
Γ
Α
Σ
Τ
Ε
Ρ
Ι
Α
Σ
Ζ
Σ
Τ
Χ
Ρ
Σ
Χ
Κ
Τ
Υ
Ρ
Δ
Γ
Α
Ο
Ε
Α
Χ
Τ
Α
Π
Ο
Δ
Ι
Σ
Ρ
Μ
Ν
Ζ
Κ
Γ
Α
Ρ
Ι
Λ
Α
Θ
Ν
Σ
Τ
Ρ
Σ
Ζ
Λ
Κ
Κ
Τ
Π
Λ
Μ
Ε
Χ
Ρ
Κ
Ε
Σ
Α
Ο
Α
Ω
Μ
Ε
Δ
Ο
Υ
Σ
Α
Α
Γ
Ρ
Σ
Ε
Ζ
Β
Θ
Κ
Ρ
Χ
Ε
Ρ
Ρ
Ε
Ο
Λ
Δ
Α
Κ
Ι
Α
Ν
Ω
Α
Χ
Π
Ρ
Σ
Ο
Ε
Ζ
Ρ
Π
Λ
Χ
Λ
Υ
Α
Ζ
Σ
Κ
Α
Β
Ο
Υ
Ρ
Α
Σ
Ρ
Φ
Ρ
Χ
Δ
Π
Κ
Σ
Β
Γ
Λ
Μ
Κ
Γ
Δ
Ι
Ο
Δ
Ε
Λ
Φ
Ι
Ν
Ι
Α
Χ
Λ
Κ
Α
Μ
Α
Δ
Ρ
Χ
Κ
Ω
Ζ
Ρ
Μ
Ν
Ξ
Σ
Ν
Β
Σ
Κ
Ο
Χ
Υ
Λ
Ι
Λ
Ε
Ω
Ξ
Σ



Ας δούμε πόσο καλά ξέρεις τους θεούς του Ολύμπου…
Να βρεις τους 12 θεούς στο παρακάτω κρυπτόλεξο. ( Δίας, Ήρα, Άρτεμη, Απόλλωνας, Ήφαιστος, Αφροδίτη,
Ερμής, Αθηνά, Άρης, Δήμητρα, Ποσειδώνας, Εστία )


A
B
Λ
Σ
Ο
Σ
Δ
Ι
Α
Σ
Δ
Ε
Χ
Ι
Η
Ρ
Ν
Μ
Η
Α
Ε
Μ
Γ
Α
Ω
Δ
Ι
Ω
Ε
Ρ
Μ
Η
Σ
Χ
Ο
Θ
Ψ
Α
Ρ
Τ
Ε
Μ
Η
Φ
Π
Υ
Ι
Η
Α
Φ
Ρ
Ο
Δ
Ι
Τ
Η
Β
Σ
Τ
Ν
Ι
Ε
Γ
Σ
Ο
Β
Ρ
Σ
Α
Η
Ρ
Α
Δ
Λ
Ρ
Ω
Α
Τ
Α
Λ
Κ
Γ
Ζ
Ε
Α
Π
Ο
Λ
Λ
Ω
Ν
Α
Σ
Ν
Θ
Σ
Σ
Δ
Β
Σ
Α
Χ
Τ
Ρ
Μ
Ξ
Ρ
Τ
Τα
Μ
Ι
Ω
Φ
Ψ
Φ
Η
Ο
Π
Σ
Ι
Υ
Ν
Κ
Η
Φ
Α
Ι
Σ
Τ
Ο
Σ
Α
Φ
Ξ
Π
Ο
Σ
Ε
Ι
Δ
Ω
Ν
Α
Σ













Ώρα για κατασκευή


ΥΛΙΚΑ

Κανσόν φούξια, χαρτόνι, ασημόσκονη, κόλλα, ψαλίδι, χρυσό κορδόνι

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

  1. Σχεδιάζουμε τέσσερις κύκλους , μπορούμε και έξι, στο κανσόν χαρτόνι με διάμετρο 12 cm.
  2. Κόβουμε τους κύκλους και τους διπλώνουμε στη μέση.
  3. Κολλάμε τους τέσσερις κύκλους μεταξύ τους, ώστε το κάθε ημισφαίριο του ενός να ενώνεται με το  ημισφαίριο του άλλου κύκλου.
  4. Βάζουμε κόλλα στους κύκλους και κολλάμε ασημόσκονη πάνω τους.
  5. Κρεμάμε από το χρυσό κορδόνι τη μπάλα και είναι έτοιμο.


Συνταγή για μπακλαβά

ΥΛΙΚΑ
1 κιλό αλεύρι                                                                                                                                                                                                    
  4αυγά
1κιλό καρύδια                                                                           
1 πακέτο μπισκότα
1 πακέτο ζάχαρη
1 λεμόνι
  2 κουταλιές μέλι
                            Εκτέλεση
1 ) Χτυπάμε τα τέσσερα αυγά, τα ρίχνουμε στο αλεύρι και τα ζυμώνουμε.
2 ) Ανοίγουμε τα φύλλα και τα μισά από αυτά τα βάζουμε στο ταψί.
3 ) Ανακατεύουμε τα καρύδια και τα μπισκότα μαζί και τα ρίχνουμε πάνω στα φύλλα.
4 ) Βάζουμε και τα υπόλοιπα φύλλα από πάνω.
5 ) Μετά βάζουμε το ταψί στο φούρνο για να ψηθεί.
6 ) Σε μια κατσαρόλα βάζουμε πέντε ποτήρια νερό για να βράσει. Ρίχνουμε τη ζάχαρη, το
     μέλι και το λεμόνι για να βράσουν όλα μαζί.
7 ) ΄Οσο είναι ζεστό το σιρόπι το ρίχνουμε πάνω στο γλυκό που πρέπει να είναι κρύο.   
      Σοφία Ίσια,   Μαθήτρια Β΄ τάξης




Ας χαλαρώσουμε με μία ιστοριούλα

Καλύτερη …ζωή

 Ο Ιορδάνης το καλοκαίρι πήγε διακοπές στη θάλασσα με την οικογένειά του. Μια μέρα ενώ κολυμπούσε στην ακτή βρήκε ένα μπουκάλι το οποίο ήταν βουλωμένο με μια τάπα. Επειδή ήταν περίεργος να δει τι είχε μέσα το πήρε μαζί του για να το ανοίξει. Πράγματι είχε κάτι μέσα. Ήταν ένα γράμμα-μήνυμα από κάποιο παιδί στου οποίου την περιοχή υπήρχε ένα πυρηνικό εργοστάσιο που είχε συμβεί ένα ατύχημα. Το ατύχημα αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη διαρροή πυρηνικής ενέργειας. Το μήνυμα έγραφε ότι πολλοί άνθρωποι στη χώρα του παιδιού είχαν πεθάνει και δεκάδες άλλοι ήταν βαριά άρρωστοι. Το παιδί, λοιπόν, έριχνε συνεχώς στη θάλασσα μπουκάλια με μηνύματα-παρακλήσεις, ζητώντας την ευαισθητοποίηση των ανθρώπων για την προστασία του περιβάλλοντος.
    Ο πατέρας του Ιορδάνη, που ήταν δήμαρχος εκείνο τον καιρό, αποφάσισε να δώσει κίνητρο στους δημότες του για να κάνουν ό,τι χρειάζεται για τη βελτίωση του περιβάλλοντος. ΄Ετσι, αποφάσισε να θεσμοθετήσει τον τιμητικό τίτλο « Πράσινη Οικογένεια». Μετά από συζητήσεις με άλλους αρμόδιους έκρινε  σωστό ότι θα χαρακτηρίζεται «Πράσινη Οικογένεια»  εκείνη που θα έχει : 
Συλλέκτες ηλιακού θερμοσίφωνα
    Διπλά τζάμια στα παράθυρα
    Χοντρή επένδυση γύρω από τη δεξαμενή ζεστού νερού
    Χρήση επαναχρησιμοποιούμενων σκευών για τη διατήρηση τροφίμων από τις νοικοκυρές π.χ. βάζα
    Χρήση χωριστών κάδων για τα απομεινάρια της κουζίνας, τα γυαλιά, τα μέταλλα, τα χαρτιά
    Διακοπή χρήσης μη αναγκαίων ηλεκτρικών συσκευών ( όπως στεγνωτήρια, φρυγανιέρες κ.α. ) παρά μόνο όταν υπάρχειανάγκη.
    Αποφυγή χρήσεως αυτοκινήτων όποτε είναι δυνατόν και  αντικατάστασή τους με τη χρήση ποδηλάτων, λεωφορείων 
Βέβαια ήξερε ότι χρειαζόταν πολύς κόπος, οργάνωση και κατάλληλα εξειδικευμένο προσωπικό για να δοθεί δίκαια ο τίτλος. Επίσης, γνώριζε ότι ήταν δύσκολο να αντιμετωπιστούν πολλές παγιωμένες καταστάσεις, αλλά σκεπτόμενος ότι και οι επόμενες γενιές είχαν δικαίωμα για μια καλύτερη ζωή το εφάρμοσε .Κολλήσανε, λοιπόν, αφίσες σε πολλά σημεία του δήμου για να γνωστοποιήσουν το διαγωνισμό. Ακόμη, για να κάνουν πιο επιθυμητή τη συμμετοχή σ’ αυτόν θα έδιναν και χρηματικό έπαθλο στη νικήτρια οικογένεια.
Πράγματι το σχέδιο είχε επιτυχία αφού όσο περνούσε ο καιρός η συμμετοχή των δημοτών αυξανόταν και ο διαγωνισμός γινόταν ολοένα και γνωστότερος στην ευρύτερη περιοχή.
    Οι τοπικές εφημερίδες επιδοκίμαζαν την κίνηση του δημάρχου. Όλοι πίστευαν ότι ο συγκεκριμένος δήμος έπρεπε να ανακηρυχθεί ο «Πράσινος Δήμος»της χώρας και όλοι ευχήθηκαν να διευρυνθεί ο θεσμός όχι μόνο μέσα στη χώρα τους αλλά και παγκόσμια.
( Α΄ τάξη )


                                Σας ευχαριστούμε





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

 Επιστροφή στα θρανία  στις 10/05/21 Η χρήση του  self - test   δρα συμπληρωματικά  στα ήδη ισχύοντα μέτρα, που περιλαμβάνουν  υποχρεωτική χ...

Ένα Μουσείο στο Σχολείο